AKRacing Player review

Of je nu een intense gamer bent die meerdere uren per nacht spendeert aan gaming of een incidentele gamer die een paar uur per week speelt, de stoel waar je inzit kan een verschil maken in je gameplay. Ikzelf ben meer een weekend gamer, maar ik heb nog steeds een stoel nodig die comfortabel zal blijven tijdens verscheidene uren spelen.  Ik werk ook vanuit huis, dus ik vind het fijn om een gamestoel te hebben die ook fungeert als bureaustoel voor wanneer ik wil werken achter mijn computer. In deze AKRacing Player review zal ik deze game chair op verschillende gebieden beoordelen, waaronder uitstraling, comfortniveau en meegeleverde features.

Vergelijk prijzen nu bij:

AKRacing Player review:

Over AKRacing

Het Europese merk AKRacing is een fabrikant van kwalitatieve stoelen voor gaming. Ze worden sterk beïnvloedt door de elektronische sportrage die momenteel gaande is, wat de reden is voor het strakke, actieve design van hun stoelen. Ze weerspiegelen een toewijding aan kwaliteit en detail met elke stoel die AKRacing ontwerpt. In deze review zal ik het Player model van AKRacing bespreken en hoe hij presteert ten opzichte van andere geweldige opties die speciaal ontwikkelt zijn voor de behoeften van de gamer.

AKRacing Player uitpakken en in elkaar zetten

De stoel wordt geleverd in een vrij grote doos, welke aardig zwaar is om rond te sjouwen. Hij weegt ongeveer 30 kilo. De doos bevat alles wat je nodig hebt om je AKRacing Player stoel in elkaar te zetten, waaronder de onderdelen en het gereedschap, maar ook een poetsdoek die ervoor zal zorgen dat je stoel er zo goed als nieuw uit blijft zien. Een van de dingen die ik zag en op prijs stelde, was dat het bedrijf de tijd had genomen om een extra stapje toe te voegen vanaf hun kant – ze hebben het overgrote deel van de schroefjes lichtjes in de gaten gedraaid waar ze horen te zitten. Dit maakte ook de installatie makkelijker, aangezien er schroeven met verschillende lengtes meegeleverd werden.

Beste AKRacing Player Review

Het duurde ongeveer 25 minuten voordat ik de stoel in elkaar had gezet en ik denk dat zelfs iemand die nog nooit een gamestoel in elkaar gezet heeft, dit gedaan kan hebben binnen 30 minuten. Nu dat de stoel in elkaar gezet was, was ik klaar om te gaan zitten.

Ik had direct een aardig aangename zitervaring. In de volgende secties zal je ontdekken wat ik fijn en minder fijn vond in alle categorieën en tot slot of de stoel de prijs waard is. Ik heb de stoel ongeveer een week gemiddeld 4-5 uur per dag gebruikt en twee dagen zat ik er zelfs 8 uur of langer in.

Vergelijk prijzen nu bij:

Uitstraling en stijl

Zodra ik de stoel geassembleerd had nam ik een stap terug en keek ik naar mijn voltooide werk. De Player gamestoel blijft dicht in de buurt van de racestijl die we gewend zijn van het merk. De stoel ziet er strak uit en heeft zelfs harnas uitsnijdingen in de buurt van de nek, zoals je ook zou zien op een echt racestoelzitje. Elk detail is nauwkeurig en past uitstekend bij de strakke stijl, helemaal tot aan het strakke, exceptionele naaiwerk dat er zowel mooi als duurzaam uitziet.

Het specifieke model dat ik uitgekozen heb, is de zwarte stoel met blauwe accenten. Je kan de stoel ook kopen in zwart met witte, groene, rode en roze accenten. De roze stoel is een mooie toevoeging, aangezien het een kleur is die vaak over het hoofd wordt gezien door bedrijven die de vrouwelijke gamer vergeten.

Materialen en constructie

Wanneer je het gewicht van de doos voelt, is het alleen maar logisch dat de onderdelen binnenin duurzaam zijn. De AKRacing Player stoel heeft een stalen frame die niet zo lichtgewicht is als aluminium, maar het op de lange termijn beter uit zal houden. Het staal maakt de stoel zwaar, maar deze heeft gladde, harde plastic wielen die het mogelijk maken om redelijk makkelijk door het huis te rollen (en stil), wat geweldig is wanneer je tot diep in de nacht moet werken om een deadline te halen of je wilt onderdompelen in een nachtelijke gaming sessie. De wielen zullen ook de vloer in je huis niet beschadigen.

Je zal het stalen frame waar de behuizing van de stoel van gemaakt is niet kunnen zien. Je kan echter het design op de AKRacing website bekijken, welke verscheidene ondersteunende balken laat zien, die erg duurzaam zijn. Maak je echter geen zorgen dat je de stalen balken voelt – de combinatie van dikke vulling en stevige polyurethaan bekleding biedt voldoende comfort.

Goedkoopste AKRacing Player Review

De behuizing/vulling van de stoel is gemaakt van en gevormd door koudschuim. Dit biedt voldoende zachtheid terwijl je zit, zonder te veel door te zakken en zodoende de ondersteuning voor de rug weg te nemen. Deze polyurethaan bekleding is vastgemaakt met koperen ringen die er stevig uitzien. Dit maakt het zeer onwaarschijnlijk dat dit los zal raken, wat nog meer toevoegt aan de duurzaamheid van de stoel.

Vergelijk prijzen nu bij:

Functies AKRacing Player

Deze stoel beschikt over alle basisfuncties die je nodig zou kunnen hebben voor comfort, ondersteuning en een goede game ervaring. De rugleuning is verstelbaar, waarbij je rechtop kan zitten tot 90 graden of naar achteren kan leunen tot een maximum van 180 graden. Ik vind dit ongelooflijk nuttig voor het omtoveren van de stoel van een werkstoel tot een entertainment stoel. Ik kan de stoel rechtop houden in de ochtend terwijl ik koffie drink en e-mails beantwoordt en dan naar achteren leunen terwijl ik een film kijk of game speel. De achterover leun functie blijft ook vergrendeld op een plaats, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over dat je stoel heen en weer schommelt.

De gamestoel laat je ook de hoogte verstellen in alle gebieden. Dit omvat de rugleuning, de armleuningen en de stoel als een geheel. Het primaire lift-systeem van de stoel is een klasse 4 gas cilinderlift die de stoel verhoogt en verlaagt en veilig vergrendeld in de gewenste positie. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat dit deel van de stoel afbreekt, aangezien hij een gewicht van maximaal 159 kg aan kan.

Een gave eigenschap van deze stoel die je niet krijgt bij elke gamestoel, zijn de meegeleverde kussens voor de onderrug en nek. Deze kunnen binnen een paar seconden losgekoppeld en vastgekoppeld worden om de ondersteuning aan te passen.

Tot slot schommelt de AKRacing Player gamestoel 12 graden heen een weer. Je krijgt niet zo’n grote schommelende functie als dat andere stoelen bieden en dan voornamelijk de Rocker gamestoelen. Gelukkig kan je de hoek van de rugsteun ook aanpassen, zodat je verder naar achteren kan leunen.

De functies van deze stoel zijn al met al fijn. De toevoeging van de onderrug en nek kussens voelt aan als een extra en de rest werkt om te voldoen aan de basisbehoeften van een gamestoel. Het is fijn om een gamestoel te zien die niet ongelofelijk uitgebreid (of duur) is, maar nog steeds duidelijk een gamestoel is.

Comfort van de AKRacing Player

AKRacing is van mening dat een ergonomisch ontwerp een must voor gamers is. Statistieken tonen aan dat gamers, zelfs degenen die slechts een paar uur per avond in de stoel zitten, een grote hoeveelheid rugpijn en rugproblemen hebben. Zoals gezegd wordt op de website van AKRacing, moet een goede gaming stoel een uitbreiding van de wervelkolom zijn. Het verschil in houding die ik in mezelf voelde bewijst hun inzet voor dit punt.

Deze gamestoel heeft een zitje die breed genoeg is voor de meeste personen en past makkelijk onder een standaard bureau, wat een must voor mij is. Je kan ook de hoogte van alle verschillende elementen van de stoel aanpassen, wat betekent dat je hem comfortabeler voor je kan maken, ongeacht je lichaamstype.

AKRacing Player kopen

Nog een factor die toevoegt aan het algehele comfort van de stoel, zijn de kussens voor onderrug en nek ondersteuning. Dit geeft je de mogelijkheid om te beslissen of je extra ondersteuning wilt per zitsessie. Deze blijven ook goed op hun plaats zitten, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over kussens die bewegen.

Tot slot is het koudschuim materiaal aangenaam om op te zitten, omdat het meegeeft om je comfort te geven, maar niet zoveel dat je de rugondersteuning verliest die kritisch is voor een gamer. De bekleding is ook fijn om op te zitten en ademt genoeg zodat je niet gaat zweten, zelfs tijdens intense gamesessies die uren aanhouden.

Vergelijk prijzen nu bij:

Overige overwegingen

Voordat je deze stoel koopt moet je eerst overwegen wat je ermee wilt gaan doen. Deze stoel is tamelijk zwaar en er is assemblage vereist, dus het is niet noodzakelijk de beste keuze als je een stoel nodig hebt die geschikt is voor meer plaatsen dan alleen de verschillende kamers in je huis. Je kan hem niet meenemen naar je werk of het huis van een vriend(in) voor een gamesessie.

Dus een vraag die je mogelijk nu in gedachten hebt en nog een overweging is die je zou moeten maken (vooral als deze stoel zo goed klinkt als hij is), is wat de prijs van deze stoel is. Op het moment van schrijven van deze review kost deze stoel minder dan €300 (€289 om precies te zijn). Dit is iets duurder dan sommige stoelen in dit gebied, maar volgens mij is deze stoel de paar extra euro dubbel en dwars waard.

Al met al

Comfort. Dat heeft hij. Ondersteuning. Dat heeft hij. Alle functies die je nodig hebt zonder onnodige extra’s? Dat heeft hij. De AKRacing Player gamestoel voldoet aan al deze categorieën en blinkt uit. Het lijkt erop dat deze stoel van hun serie voldoet aan alles wat je zou verwachten van een kwalitatief gamestoel bedrijf, tot aan de laatste hechting.

Goedkope AKRacing Player Review

De duurzaamheid van deze gamestoel betekent dat hij waarschijnlijk de komende jaren een stoel wordt waar je altijd op kan bouwen. Ik verwacht dat hij het goed vol zal houden, vooral met de duurzame constructie van het frame, oog op detail bij het naaldwerk en kwaliteit van de verscheidene componenten van de stoel. De tijd zal het echter leren of ik deze stoel in de toekomst net zo fijn vindt als nu.

Conclusie van deze AKRacing Player review

Iets dat je niet moet vergeten terwijl je een gamestoel uitkiest, is dat de keuze uiteindelijke helemaal aan jou is. Geen enkele hoeveelheid goede recensies voor een stoel betekent dat deze zal voldoen aan je persoonlijke behoeften, vooral als je extra functies nodig hebt, zoals een bekerhouder voor zeer lange gamesessies of als je een stoel met elektronische functies zoals een geluidssysteem wilt hebben. Besluit welke functies noodzakelijk zijn voor jou en maak dan een keuze welke stoel je wilt kopen. Het is waarschijnlijk het beste om een lijst van de beste stoelen te maken die binnen je budget vallen en voldoen aan je behoeften en dan de overgebleven kandidaten naast elkaar vergelijken.

Vergelijk prijzen nu bij:

Gamestoel .com
Logo