Speedlink Regger review

Speedlink Regger kopen?

Als je wilt domineren in online games, dan zijn er een aantal essentiële componenten vereist: een snelle monitor, een nauwkeurige muis en een flitsend, tactiel mechanisch toetsenbord.

Wat kun je daarna nog meer doen? Natuurlijk zijn er nog een heleboel andere onderdelen van je setup die je kunt upgraden en een populaire trend is het aanschaffen van een goede gamestoel. Natuurlijk zal een gamestoel je niet echt een voordeel in de game zelf geven. Hij zal het niet makkelijk maken om kruipende vijanden te horen, je geweldige nauwkeurigheid geven om een vijand in een schot neer te schieten of de game voor je spelen.

Een gamestoel kan de tijd voor het pc-scherm wel comfortabeler en aangenamer maken en kiezen voor een gamestoel laat je Twitch-kijkers, teamleden en moeder duidelijk zien dat je misschien ooit een grote ster in de gamewereld zal worden. Met dit alles in het achterhoofd gaan we nu beginnen met onze Speedlink Regger review.

Vergelijk prijzen nu bij:

Eerste blik op de Speedlink Regger

Specificaties

• Aanbevolen lichaamsgrootte: 170 tot 190cm
  • Maximale belasting: 150kg
  • Afmetingen: 65 × 69-131 × 124-132cm (b x d x h)
  • Afmetingen verpakking: 84 × 67 × 34cm (b x d x h)
  • Grootte en gewicht: 20kg
  • Verpakkingsgewicht: 22kg
  • Zitvlakhoogte: ca. 43-51cm
  • Zitvlakbreedte: ca. 50cm
  • Zitvlakdiepte: ca. 50cm
  • Hoogte rugleuning: ca. 81cm
  • In stappen verstelbare hoogte van de armleuningen (62-69/70-77cm bij minimale/maximale zithoogte)

speedlink regger gamestoel review

gamestoel kopen speedlink regger review

Positieve en negatieve eigenschappen

Positief

• Comfortabele rugleuning, zitgedeelte en armleuningvulling voor urenlang spelen
  • 360° draaibaar voor perfect overzicht
  • Geïntegreerde hoofdsteun
  • Zitting volledig in hoogte verstelbaar
  • In hoek verstelbare rugleuning (90-165°), inclusief ligpositie

Negatief

• Moeilijk in elkaar te zetten
  • Armleuningen niet verstelbaar
  • Beperkte verstelmogelijkheden van het nekkussen
  • Minder comfortabel voor langere mensen (langer dan 1.90m)

review goedkope gamestoel speedlink regger

Ontwerp

De Speedlink Regger is een doorsnee gamestoel, verkrijgbaar in 4 verschillende kleuren. Tijdens deze Speedlink Regger review hadden we de zwart met rode versie, daarnaast is deze stoel te koop in de combinaties wit-blauw, zwart-geel en rood-zwart.

Vergelijk prijzen nu bij:

De stoel focust op verstelbaarheid, met een paar optionele kussens, bewegende armleuningen en indrukwekkende rugsteunmobiliteit.
De Regger heeft een standaard vijfspaaks onderstel, waarbij elke spaak eindigt in een kunststof maar relatief zwaar wiel. De spaken zijn ook van plastic gemaakt, hoewel ze gehard en glanzend gemaakt zijn, zodat ze lijken op zwart metaal. Van hieruit heb je een plastic bedekking over een metalen buis die naar boven leidt naar het zitgedeelte, die in het midden plat is en aan beide zijden gebogen.

speedlink regger review gamestoel kopen

De stoel wordt met een hendel aan de rechterkant omhoog en omlaag gebracht. De armleuningen kunnen naar boven of beneden bewegen of niet gemonteerd worden als je dat liever hebt. De hoogte van de rugleuning kan niet worden versteld, maar je kunt wel met een hendel tussen de rechterarmsteun en de zitting in een bijna horizontale stand leunen. De rugleuning heeft ook twee gaten, omlijnd in zwart kunststof, waardoor een beetje luchtstroom mogelijk is.

speedlink regger review gamestoelTot slot zijn een paar optionele kussens meegeleverd om nek- en onderrugsteun te bieden. Beide kussens kunnen omhoog of omlaag versteld worden met behulp van riemen die door de gaten in de rugleuning gaan, hoewel de verstelmogelijkheden van het nekkussen helaas minimaal zijn.

Daarmee hebben we het design besproken van de Speedlink Regger, dus laten we verdergaan naar het testen.

De Speedlink Regger getest

Ik gebruik al jaren een IKEA Markus stoel, nadat een vriend deze had aanbevolen. Ik vond deze stoel buitengewoon comfortabel, vooral met zijn gaasrugsteun wat hem redelijk ademend houdt, maar nu ik hem zo’n vijf jaar gebruikt heb begint zijn leeftijd duidelijk zichtbaar te worden. Ik ben erg benieuwd hoe de Regger presteert, aangezien de aanschafprijs rond de €170 ongeveer gelijk is. Om hier achter te komen heb ik voor deze Speedlink Regger review, de stoel drie weken gebruikt. Hieronder zal ik mijn bevindingen delen.

Lastig in elkaar te zetten

Het assembleren van de Regger is niet makkelijk. Ik had verwacht dat ik binnen een paar minuten klaar zou zijn, maar een paar problemen met de constructie van de gamestoel (en een beetje domheid van mijn kant) zorgden ervoor dat de taak langer dan een uur duurde. Een probleem waar ik tegen aanliep (maar niet opmerkte), was dat in de instructies nooit wordt vermeld dat je de stofbescherming rond de metalen buis moet installeren en dat het onmogelijk is om het zitgedeelte te verwijderen zodra deze op de buis is gemonteerd. Dus toen ik aan het einde van de assemblage erachter kwam dat ik dit onderdeel niet gebruikt had, kon ik mijn fout niet meer corrigeren (ja, ik ben geen ster in assemblage).

speedlink regger kopen review gamestoel

Het vastmaken van de zitting aan de rugleuning was het volgende struikelblok, omdat je de leuning net boven de zitting moet houden terwijl je rechtstreeks in het textiel schroeft. Je kunt het gat niet rechtstreeks zien; je moet alleen maar hopen dat je de schroef in de juiste hoek vastgeschroefd hebt zonder dat je de leuning te ver van zijn bedoelde positie hebt bewogen.

Het bevestigen van de plastic afscherming was nog moeilijker, omdat je een schroefje perfect moet uitlijnen met een klein gat zonder dat je ze kunt zien. Er zijn tal van posities voor de afscherming die juist aanvoelen en er is niets wat helpt om de positie te bepalen; je duwt enkel twee stukken telkens samen tot het misschien goed is. Zelfs als je eerst probeert om de gaten uit te lijnen met een zaklamp, gaat de schroef vaak nog niet het gat in. Dit is maar een stap van de instructies, maar nam het overgrote deel van mijn uur van assembleren in beslag terwijl ik verschillende posities uitprobeerde.

gamestoel review speedlink regger

Al met al was het misschien handiger geweest om iemand om hulp te vragen, zodat die persoon alles op de juiste plaats kan houden, maar dan nog denk ik dat Speedlink (of hun fabrikant) dit makkelijker had mogen maken. Bij mijn Markus (en waarschijnlijk ook andere logisch ontworpen stoelen) zit alles wat je moet bevestigen aan de buitenkant, zodat je nooit blindelings dingen hoeft vast te schroeven.

Gebruik Speedlink Regger gamestoel

Als de stoel eenmaal in elkaar zit, wordt allemaal een stuk eenvoudiger. De zitting en rugleuning zijn aangenaam gevuld en comfortabel en de wielen van de stoel rollen goed, zelfs op vloerbedekking.

Het is leuk om te laten zien hoever je achterover kan leunen, alhoewel ik buiten LAN-party’s met beperkte slaapruimte niet aan te veel situaties kan denken waarin het nuttig zou zijn om dit te doen. Om de stoel in deze volledig uitgeklapte stand wat in balans te houden, zit het gewicht van de stoel meer aan de voorkant, maar dat betekent dat als je naar voren leunt (om bijvoorbeeld iets op te pakken) dat de stoel waarschijnlijk omvalt als je niet oppast.

gamestoel review speedlink regger kopen

Als je wat aan de lange kant bent, zoals ik, dan is de Regger mogelijk niet de geschikte gamestoel. De armleuningen kunnen mooi hoog geplaatst worden, wat geweldig is om ervoor te zorgen dat je armen plat op je bureau staan. De rugleuning reikt echter niet zo ver naar boven. Met mijn lengte van 188 cm bereikt de bovenkant van de rugleuning de plek waar mijn hoofd contact maakt met mijn nek; het is niet super comfortabel om met je hoofd over de bovenkant van de stoel te hangen. Ik kan dit omzeilen door mijn billen een beetje naar voren te schuiven en naar achteren te hangen, maar ik geef natuurlijk liever de voorkeur aan een rechte houding en ondersteuning voor de nek (wat grotendeels de reden is waarom je een gamestoel koopt).

Op een vergelijkbare manier zit het nekkussen in het midden van mijn bovenrug, waardoor het nutteloos is voor mijn behoeften en de riem met vaste lengte zorgt ervoor dat het niet eens over de bovenkant van de hoofdsteun past om hogerop te zitten. Het onderrugkussen is een beetje beter, hoewel ik deze persoonlijk een beetje te dik vond. Toch ben ik er zeker van dat beide kussens gebruikt en gewaardeerd zullen worden door andere Regger-gebruikers en het is fijn om de optie te hebben.

Tot slot is er nog het ademend vermogen, wat niet geweldig is bij de Regger. De gaten in de achterkant van de stoel zijn een welkome toevoeging, maar het kunstleer materiaal wordt snel merkbaar heet en zweterig tijdens gamen in de zomer. Dit is echter een probleem bij de meeste van dit soort gamestoelen en niet specifiek alleen een minpunt van de Regger, maar het is natuurlijk nog steeds belangrijk om te vermelden tijdens deze Speedlink Regger review.

Onze conclusie van de Speedlink Regger

Ondanks mijn klachten over de assemblage en problemen met mijn lengte, gebruik ik de Regger nog steeds voor mijn dagelijkse game- en werksessies. Hij is comfortabel, verstelbaar en het is nog steeds leuk om de volledig liggende modus te demonstreren aan nietsvermoedende bezoekers. Voor langere dames en heren raad ik gamestoelen aan die specifiek ondersteuning bieden voor de lengte, maar voor kleinere personen zal de Regger erg goed werken. Qua kwaliteit kan hij echter niet tippen aan de duurdere gamestoelen.

Vergelijk prijzen nu bij:

Gamestoel .com
Logo