Turtle Beach Recon 50P review

Ga je de Turtle Beach Recon 50P kopen? Lees dan snel deze review.

Turtle Beach is altijd een bedrijf geweest die degelijke geluidskwaliteit voor een lage prijs biedt en de Turtle Beach Recon 50P is niet anders. De headset is verkrijgbaar rond de €40, wat een stuk goedkoper is dan veel pro gaming headsets. Voor zijn prijs biedt hij een geweldige bouwkwaliteit en indrukwekkende prestaties aan. De headset werkt met elk console- en gaming platform dat er is (voor de pc moet je wel een splitterkabel kopen en de Xbox controller moet een 3,5 mm aansluiting hebben), waardoor het een zeer aantrekkelijk model is voor gamers die op zoek zijn naar universeel. In deze Turtle Beach Recon 50P review zullen we onze bevindingen met jullie delen.

Design van de Turtle Beach Recon 50P

De Turtle Beach Recon 50P is zo standaard als maar kan. De headset die we ontvingen voor deze Turtle Beach Recon 50P review had een zwart met blauw kleurschema (hij is ook verkrijgbaar in wit met blauw) en in de doos vind je een afneembare microfoon. De kabels zijn in de headset gebouwd, met een kabel die in elke onderzijde van de headset gaat. We zijn geen fan van twee kabels op headsets, omdat ze in de weg kunnen zitten en in de knoop kunnen raken, maar dit is wat je krijgt. De oorschelpen zijn bedekt met leer en schuim, wat erg comfortabel is. De hoofdband is ook verstelbaar op de headset, met een vulling aan de bovenkant voor comfort.

gamestoel turtle beach recon 50P gaming headset review

Deze headset is volledig van plastic gemaakt, dus verwacht geen luxe qua materialen, want het gaat hier meer om inhoud dan stijl. Dit helpt ook om de kosten van de bouwmaterialen laag te houden. De Turtle Beach Recon 50P is licht en dit is te danken aan het plastic ontwerp. Op de kabel zit een handige demp- en volumeknop, wat zeer van pas komt tijdens de chat en kan makkelijk versteld worden.

Vergelijk prijzen nu bij:

Prestaties van de Turtle Beach Recon 50P

De headset klinkt erg goed gezien de prijs. Al met al was de luisterervaring wat je mag verwachten van een headset in deze prijsklasse en vaak nog beter dan dit. Luid volume werd afgespeeld zonder enige vervorming en het geluid was helder en soepel bij het spelen van games met zachte soundtracks. Muziek was duidelijk en voice-over nummers waren scherp. Het enige dat ontbrak was de enorme bas die je bij sommige andere headsets krijgt, maar hier konden we mee leven. Tijdens het gamen hoorden we al het gekraak van de explosies van onze granaten in de verte en elk geweerschot was duidelijk.

turtle beach recon 50P gaming headset review gamestoel

Surround geluid was behoorlijk indrukwekkend gezien het gebrek aan 7.1 Surround Sound van de headset. Het was genoeg om ons onder te dompelen in de actie en terwijl we van vijanden wegliepen, hoorden we ze ons van achteren achtervolgen. Op het gebied van chat is er geen mogelijkheid om de balans van de microfoon te verstellen voor gamen of chatroom, maar dit bleek niet voor problemen te zorgen. Het schuimkussen op de punt van de microfoon hield onze stem helder. De microfoon konden we precies verstellen zoals we wilden. Met de knop op de kabel konden we het geluid met één druk op de knop dempen en met de volumeregelaar hadden we gemakkelijk toegang tot het geluid.
review turtle beach recon 50P gaming headset

Conclusie van de Turtle Beach Recon 50P review

Hoewel de Turtle Beach Recon 50P geen uitspringende functie heeft, deed hij precies wat we wilden en verwachtte. We zijn erin geslaagd om zowel online als offline games te spelen, hoorden uitstekend geluid en konden zonder problemen een raid spelen. Deze headset is betaalbaar en biedt een standaard bouw- en geluidskwaliteit, wat hem geweldig maakt voor gamers die op zoek zijn naar een headset zonder toeters en bellen.

Vergelijk prijzen nu bij:

Gamestoel .com
Logo